
British Schools
Mål med uppdrag
British Schools grundades 2009. Skolan har sedan dess vuxit från år till år och har läsåret 2020/2021 drygt 900 elever och ca. 110 medarbetare. I februari 2012 startades även förskoleverksamhet under varumärket British Mini. När förskolan 2020 har vuxit till tre enheter har vi ca. 350 barn och drygt 80 medarbetare.
I takt med att British har vuxit så ville det få in fler elever på deras nyetablerade förskolor. Vi tog tillsammans fram en analys på vad som behövde göras och kom fram till att fokusera på att få upp kunden på de sökord som det söks mest på i deras område, i kombination med det så skapade vi även en Google Ads kampanj för att boosta exponeringen på Google.


Resultat
Efter 1 års samarbete så har kunden ökat från ca 10 sökord på topp 1-3 till 40 sökord på samma placering och den organiska trafiken har gått upp från 1500 besökare i månaden till 3000 besökare.